Konečná podoba lwb
prozatím
Takhle prozatím vypadá můj nový lwb a doufám, že dlouho nebudu dělat změny, tedy krom potahu opěradla, ten zatím není ideální.
Několik základních rozměrů rámu, né že bych ty ostatní zveřejnit nechtěl, ale ty jsou vlastně odvozené ze součástí. Zadní vidlice odpovídá 26" kolu, přední je pro 20" kolo (zakoupená u Fy Hota v Ostravě) jen úchyt čepu je navařen tak, aby vzdálenost osy vidlice od osy čepu byla 40 mm. Sedadlo i opěradlo je široké cca 400 mm a tvarované dle mých zad a zadku.
Ta druhá fotka zadní vidlice se moc nepovedla, ale i tak je z ní zžejmé, jak je vidlice tvarovaná.
Zde je vcelku dobře vidět jakým způsobem jsou uchyceny zadní vzpěry sedadla.
Detail zadní vidlice
Na této fotce chci upozornit na důležitost dodržení vzdálenosti brzdových čepů. Pokud bude vzdálenost neúměrně větší nebo menší, těžko se budou shánět brzdy, které by se daly namontovat a současně byly funkční!
Zde je zřetelně vidět uchycení čepu řízení na řidítkách. Objímkou je to řešeno pro jemnější doladění a navíc objímka umožňuje různé nastavení řidítek. Vzdálenost osy řidítek od osy čepu mám nastavenou na 85 mm, což je víc než dvojnásobek oproti vidlici. Řízení je tak daleko citlivější a rychleji reaguje. Mám to tak proto, protože mi takové nastavení vyhovuje a nemusím mít (třeba u poměru 1:1) pocit, že sedím za volantem autobusu.
Jak jsem psal výše, vzdálenost os je 40 mm, držák čepu je dodatečně přivařen.
Z tohoto obrázku je zřetelné uchycení řidítek. Na sloupku z vidlice je část hlavové trubky, podle které je vyrobená objímka. Na tuto objímku je pod úhlem 90° navařená objímka řidítek použita z představce. Uchycení řidítek je tak řešeno kvůli bezpečnosti. Při náhodném pádu dojde k protočení řidítek v některé z objímek. tím se zabrání jejich zlomení.
Sedadlo je připevněno pomoci dvou šroubů M8.( ještě jsem nestihl je nahradit rychloupináky).Možnost posunutí je cca 88 mm, což je podle současného (při mé výšce 185 cm) nastavení asi 50 mm dopředu a necelých 40 mm dozadu. Pokud by někdo chtěl stavět stejný rám, je nutno počítat buď s úpravou délky podle postavy, nebo drážky pro posunutí sedadla navřit dle potřeby. Opěradlo taky doznalo změnu. Fotky jsou zde: www.papji.rajce.idnes.cz/Operadlo
Pro atypický rám jsem musel vyrobit i atypický stojan, letos na Klokočůvku se mi líbil stojan Jergušův, takže časem došlo ke změně a nyní mám stojan oboustranný. Zatím s ním nemám moc zkušeností, ale čas ukáže, jestli je dobrý, nebo bude nutná nějaká změna.
Hustilku se mi podařilo umístit do rámu, kde byl nevyužitý prostor.
A nakonec to nejdůležitější. Mnoho cyklistů používá různé láhve a vaky na dostatečnou zásobu tekutin. Mě se nejvíc osvědčily PET láhve. Nemusím řešit jestli do láhve naliju čistou vodu nebo ionťák (kvůli pozdějšímu vymývání) a hlavně takovou láhev koupím u každé benzinky. Je vcelku jedno o jak velkou láhev jde, protože povolením a dotažením jednoho šroubku si přizpůsobím délku košíku.
Jakékoli nejasnosti rád vysvětlím. Kontakt :www.papji.wbs.cz/